izleti.hr
  • Početna
  • Europa
  • Hrvatska
  • Razna putovanja
  • Eventi i koncerti
  • Zanimljivosti
izleti.hr
  • Početna
  • Europa
  • Hrvatska
  • Razna putovanja
  • Eventi i koncerti
  • Zanimljivosti
Nema rezultata
Pogledaj sve rezultate
izleti.hr
Početna Zanimljivosti

Turistički svibanj 2025: pad dolazaka, gastronomska priznanja i novi trendovi

Svibanj 2025. godine donio je niz značajnih događanja u sektoru turizma i putovanja. Unatoč izazovima koje su pokazale statistike turistickih dolazaka, mjesec je obilježila i pozitivna kretanja poput priznanja regijama, novih aviolinija i rastućih trendova u specijaliziranim oblicima turizma. Donosimo pregled ključnih vijesti koje su oblikovale turisticku sliku Hrvatske i Europe u ovom razdoblju.

Pad turistickih dolazaka u Hrvatskoj

Prema najnovijim podacima Državnog zavoda za statistiku, Hrvatska je u ožujku 2025. zabilježila pad od 19,2% u dolascima turista i 24,2% u noćenjima u odnosu na isti mjesec prethodne godine. Dok su domaći turisti ostvarili blagi porast dolazaka (4,7%), broj stranih turista znatno je opao. Najviše noćenja ostvarili su gosti iz Slovenije, Njemačke i Austrije, iako su i njihove brojke u padu. Ovi podaci ukazuju na potrebnu prilagodbu strategije privlačenja stranih gostiju, posebice u predsezoni.

Srednja Dalmacija kandidat za Europsku gastronomsku regiju 2027.

Međunarodni institut za gastronomiju, umjetnost i turizam (IGCAT) preporučio je Srednju Dalmaciju za titulu Europske gastronomske regije 2027. godine. Ova preporuka predstavlja priznanje bogatoj kulinarskoj baštini regije te njezinim naporima u promociji održivog turizma. Inicijativa bi mogla dodatno osnažiti poziciju regije na europskoj turistickoj karti te potaknuti razvoj lokalne gastronomije kao važnog turistickog proizvoda.

Nova aviolinija iz Velike Britanije za Pulu

Britanski avioprijevoznik Jet2.com i agencija Jet2holidays uveli su novu liniju koja povezuje Manchester i Pulu. Letovi će se odvijati dva puta tjedno sve do sredine listopada, a očekuje se da će znatno povećati dolaske britanskih turista u Istru. Ova inicijativa jača zračnu povezanost regije i omogućava lakši pristup tržištu Ujedinjenog Kraljevstva.

Aktivni turizam u fokusu: Weekend Outdoor Festival u Fažani

Fažana je krajem svibnja bila domaćin Weekend Outdoor Festivala, manifestacije koja spaja prirodu, adrenalinske aktivnosti i gastronomiju. Cilj festivala je promocija aktivnog turizma kroz boravak u prirodi i lokalne okuse. Velik odaziv posjetitelja potvrđuje da je interes za aktivnim, doživljajnim turizmom u porastu, što može biti smjer razvoja destinacija koje teže održivosti.

Mađarska i petmilijunti turist u 2025.

Mađarska je 6. svibnja 2025. dočekala svog petmilijuntog turista, što predstavlja snažan start sezone i potvrdu uspješne promocije zemlje kao atraktivne destinacije. Podaci sugeriraju kontinuirani rast interesa za srednjoeuropske zemlje, što otvara mogućnosti za regionalne suradnje i zajedničke turisticke proizvode.

Ulaganja u zelenu i digitalnu tranziciju turizma

Ministarstvo turizma i sporta RH objavilo je da je dodijeljeno 3,4 milijuna eura bespovratnih sredstava za 138 projekata koji doprinose zelenoj i digitalnoj tranziciji sektora. Cilj ovih ulaganja je povećanje konkurentnosti, smanjenje ekološkog otiska te digitalizacija usluga i ponude.

“Pekara turizam” – novi trend iz Velike Britanije

U Velikoj Britaniji sve više putnika prakticira tzv. “pekara turizam”, gdje obilaze poznate pekare i slastičarnice diljem zemlje. Trend je potaknut utjecajem društvenih mreža, a naglasak je na autentičnim, lokalnim doživljajima hrane. Iako se radi o nišnoj formi turizma, ovakvi trendovi mogu inspirirati hrvatske destinacije na kreiranje sličnih gastronomskih ruta.

Rast premium segmenta turističkog smještaja

Prema istraživanju Hrvatske gospodarske komore, premium smještajna ponuda u Hrvatskoj (hoteli, kampovi, vile, marine) ostvarila je 1,4 milijarde eura prihoda u 2024. godini. Ovi rezultati pokazuju da postoji snažan interes za luksuznijim oblikom odmora, a kvaliteta usluge i ekskluzivnost postaju važniji faktori u privlačenju gostiju.

Pojačani trajektni promet prema otoku Iž

Zbog povećane potražnje, Jadrolinija je uvela dodatne trajektne linije na relaciji Zadar (Gaženica) – Iž (Bršanj). Dodatni polasci planirani su za vikende, što ukazuje na rastući interes za otočne destinacije u predsezoni.

Oznake: 2025hrvatskasvibanjturizamvijesti
Share9SendShare2Tweet6Share

Pročitajte više

OPG Ivona
Eko turizam

Domaći proizvodi Dubrovačkog kraja: tradicija i okusi koji osvajaju srca

Dubrovački kraj, poznat po svojoj bogatoj povijesti i kulturnoj baštini, krije i brojne gastronomske delicije koje oduševljavaju ljubitelje autentičnih okusa....

Pročitaj višeDetails
Crkva Sv. Foške

Crkva Svete Foške u Vodnjanu: povijest i značaj

Ljubljana: idealna vikend destinacija

EURO 2024: gradovi domaćini prvenstva u Njemačkoj

Albanija

Što vidjeti u Albaniji: vodič za putovanje kroz Albaniju

resort-putovanje
Europa

Top 5 najboljih odmarališta u Europi za obitelji s djecom

Putovanje Pariz
Razna putovanja

8 najugodnijih gradova za posjetiti u jesen

Gdje putovati
Europa

Gdje putovati 2025. godine? Ovo su naše top destinacije

pecuh-madarska
Europa

Što posjetiti u Pečuhu: vodič kroz Pečuh

Europa

Salzburg, Austrija: Mozartov grad

Što je sportski turizam?

Održivi turizam: Europske destinacije koje prednjače

Izlet u Beč: povijest, kultura, arhitektura i moderna atrakcija

Virtualna stvarnost u turizmu: Nove dimenzije putovanja

KSS Burger One u Zagrebu: Renmanova misija za savršen burger

10 zanimljivih činjenica o putovanjima i destinacijama

Portal o putovanjima, turizmu, gastronomiji i zanimljivim mjestima diljem Hrvatske i Europe.

Kategorije

  • Hrvatska
  • Europa
  • Razna putovanja
  • Zanimljivosti
  • Povijesne znamenitosti

O nama

  • Informacije
  • Kontakt
  • Politika privatnosti
  • Agencija
  • RSS

© 2025 | Dizajnira, održava i izdaje agencija Dva Lika

Facebook-f Instagram
Kontakt
  • Početna
  • Europa
  • Hrvatska
  • Eko turizam
  • Gastro turizam
  • Jednodnevni izleti
  • Razna putovanja
  • Eventi i koncerti
  • Zanimljivosti

Dizajnira, održava i izdaje agencija Dva Lika