Otok Krk, povijesno poznat kao “Insula Aurea” ili Zlatni otok, destinacija je koja ne prestaje oduševljavati posjetitelje svojom raznolikošću, od kristalno čistog mora do bogate kulturne baštine. No, u posljednjem desetljeću, Krk postaje sve prepoznatljiviji i po jednoj sasvim drugoj, mirisnoj dimenziji koja privlači ljubitelje prirode, zdravog života i gastronomije. U srcu otoka, u mjestu Vrh, razvija se priča koja nadilazi okvire klasičnog turizma i poljoprivrede – priča o brendu KuSshh, koja upravo ovih dana obilježava dva iznimno značajna jubileja. Riječ je o desetljeću od sadnje prve plantaže i pet godina od prvog plasmana proizvoda na tržište, što predstavlja savršen povod za osvrt na put koji je zapušteni krš pretvorio u jednu od najljepših ekoloških priča na Kvarneru.
Početak putovanja: vizija Monike Kovač i Nives Matić
Vratimo li se deset godina unatrag, u 2015. godinu, prizor na lokaciji današnje plantaže bio je drastično drugačiji. Ono što danas posjetitelji i prolaznici vide kao uredne redove aromatičnog bilja, tada je bio neprohodan teren, tipičan za otočni krš, prekriven makijom, kamenjem i divljim raslinjem. Monika Kovač i Nives Matić, dvije prijateljice s jasnom vizijom, odlučile su se na hrabar potez kupnje tog zemljišta. Njihova ideja nije bila stvoriti industrijski pogon, već oazu koja će disati u skladu s prirodom otoka Krka. Početak je bio obilježen teškim fizičkim radom. Transformacija krša u obradivu površinu zahtijevala je mjesece, pa i godine raščišćavanja, često vlastitim rukama, kako bi se pripremilo tlo za prve sadnice.
Ovaj proces stvaranja, od prvog krčenja do sadnje, temelj je onoga što danas nazivamo “slow living” filozofijom. Nije se žurilo s rezultatima; cilj je bio stvoriti održivi ekosustav. Pet godina mukotrpnog rada na zemlji bilo je potrebno prije nego što je brend uopće plasirao svoj prvi proizvod na tržište. To razdoblje inkubacije, u kojem su se biljke ukorjenjivale, a vlasnice učile o specifičnostima mikroklime mjesta Vrh, bilo je ključno za kvalitetu koju danas postižu.

Ekološki pristup i bioraznolikost kao imperativ
Jedna od ključnih karakteristika brenda KuSshh, koja ga izdvaja na zasićenom tržištu prirodne kozmetike i prehrambenih proizvoda, jest beskompromisni pristup ekološkom uzgoju. Danas se plantaža prostire na impresivnih 32.000 četvornih metara, a na njoj uspijeva preko 60 različitih vrsta aromatičnog bilja. Od smilja, koje je postalo sinonim za regeneraciju i ljepotu, preko lavande, kadulje, ružmarina, pa sve do manje poznatih, ali jednako vrijednih autohtonih vrsta, ova plantaža je pravi botanički vrt na otvorenom.
Od polja do bočice: široka paleta otočkih proizvoda
Asortiman koji je proizašao iz ove desetogodišnje avanture danas je iznimno bogat i raznolik, pokrivajući potrebe kako ljubitelja prirodne kozmetike, tako i gurmana. Kada govorimo o kozmetici, fokus je na ljekovitosti mediteranskog bilja. Smilje, često nazivano “biljkom koja nikada ne vene”, temelj je mnogih krema i seruma namijenjenih revitalizaciji kože. Tu su i hidrolati, cvjetne vodice koje nastaju kao nusproizvod destilacije, a koje su posljednjih godina doživjele pravi procvat na tržištu ljepote zbog svoje blagosti i učinkovitosti. Prirodni sapuni, pilinzi i ulja zaokružuju priču o njezi koja ne opterećuje kožu, već je hrani onim najboljim iz prirode.
No, KuSshh nije stao samo na kozmetici. Njihova linija prehrambenih proizvoda i alkoholnih pića dokaz je da ljekovito bilje ima svoje zasluženo mjesto i u gastronomiji. Aromatizirana maslinova ulja, koja spajaju “tekuće zlato” Krka s esencijama začinskog bilja, nezaobilazan su dodatak mediteranskoj kuhinji. Ipak, posebnu pažnju privlači njihova linija alkoholnih pića. U vrijeme kada craft ginovi doživljavaju globalnu popularnost, KuSshh je uspio stvoriti proizvode koji su pokupili brojne nagrade i priznanja. Stvorili su pića koja nisu samo trendovska, već imaju snažan lokalni karakter. Likeri i rakije, tradicionalna pića ovih prostora, u njihovoj izvedbi dobivaju modernu, sofisticiranu notu, čineći ih savršenim aperitivom ili digestivom nakon obroka.

Deset godina rasta i proslava s kupcima
Obilježavanje deset godina od prvih nasada i pet godina proizvoda nije samo interna proslava vlasnica i njihovog tima, već i prilika za zahvalu zajednici i kupcima koji su prepoznali kvalitetu. U svijetu poduzetništva, posebno onog koji ovisi o hirovima prirode, deset godina je dug period pun izazova. Od suša i nametnika do tržišnih promjena, opstati i rasti dokaz je kvalitete i upornosti. Monika i Nives stvorile su brend koji danas zapošljava, educira i promovira otok Krk na najbolji mogući način. Njihova priča inspiracija je mnogima koji razmišljaju o povratku zemlji i pokretanju vlastitog posla u Hrvatskoj.
Kako bi ovu veliku obljetnicu proslavili na pravi način, KuSshh je odlučio nagraditi svoje vjerne, ali i nove kupce. U periodu do 30. studenog ove godine, svi koji posjete njihov webshop mogu iskoristiti rođendansku pogodnost. Unosom koda POPUST15, ostvaruje se 15% popusta na cjelokupan asortiman. Ovo je idealna prilika za sve one koji već duže vrijeme planiraju isprobati njihove proizvode ili traže gdje putovati za vikend pa žele unaprijed naručiti suvenire. Također, s obzirom na to da se bliži blagdansko vrijeme, ovo je savršen trenutak za nabavku originalnih poklona!
KLIKNITE OVDJE ZA POSJET WEBSHOPU
- KuSshh slavi desetljeće plantaže uz rođendanski popust
- 11 mitoloških bića iz cijelog svijeta (i gdje ih pronaći)
- Trakošćan ove zime postaje “Dvorac svjetla” – čarobna bajka u srcu Zagorja
- 15 europskih destinacija koje vrijedi posjetiti
- Najbolje stvari koje možete doživjeti u Milanu tijekom Zimskih olimpijskih igara 2026.